Martijn Kuit

Ik houd me bezig met strategische en bestuurlijke vraagstukken binnen zorgorganisaties, kennisinstellingen en samenwerkingsverbanden en werk graag op plekken waar veel tegelijk speelt: waar organisaties moeten vernieuwen, professionals ruimte nodig hebben en samenwerking steeds belangrijker wordt.

Ik heb ruime ervaring als bestuurder in de zorg en werkte eerder in de revalidatiezorg, GGZ en de universitaire wereld. Daarnaast ben ik actief als toezichthouder binnen de zorg en het onderwijs en ben ik in dienst als kwartiermaker Innovatie en Valorisatie bij Medisch Spectrum Twente. Daardoor is zowel de dynamiek van zorgorganisaties als die van onderwijs, wetenschap en onderzoek mij bekend. In mijn werk beweeg ik me vaak op het snijvlak van strategie, innovatie, governance, digitalisering, opleiding en samenwerking tussen organisaties. 

Ik voel me thuis in complexe omgevingen met sterke professionals en uiteenlopende belangen. Ik neem de tijd om goed te begrijpen wat er speelt, maar houd ook van tempo en duidelijkheid. Collega’s waarderen mijn rustige stijl, scherpe analyses en het vermogen om samenhang aan te brengen in ingewikkelde vraagstukken. Daarbij zoek ik steeds naar de verbinding tussen inhoud, mensen en bestuurlijke keuzes.

Binnen Bosman & Vos richt ik me onder meer op organisatieontwikkeling, innovatievraagstukken, regionale samenwerking, governance, academisering en evaluatie van onderzoeks- en subsidieprogramma’s. Ik werk graag aan vraagstukken waarbij zorg, kennisontwikkeling en maatschappelijke opgaven samenkomen.

Ik woon met mijn gezin op de Veluwe. Buiten zijn geeft me energie: ik loop hard, fiets graag op mijn gravelbike of racefiets en houd me bezig met natuurbeheer rond mijn huis. Juist daar ontstaan vaak nieuwe ideeën en inzichten.